Социалната комисия в Народното събрание предлага минималната заплата да стане брутна
Нейният размер ще се определя на 1 септември и ще важи за следващата година
Комисията по труда, социалната и демографската политика в Народното събрание одобри на второ четене изменения в Кодекса на труда, които предвиждат минималната работна заплата да стане брутна. Нейният размер ще се определя на 1 септември и ще важи за следващата година, съобщи Investor.bg.
Одобрените изменения предвиждат замяна на израза „минимална работна заплата“ с „брутна минимална работна заплата“, като по този начин в нея ще влезе и класът за прослужено време. Депутатите в комисията също така решиха брутна минимална работна заплата бъде 50% от брутната средна заплата за страната за период от 12 месеца. Към момента размерът на минималната работна заплата е 710 лева и се определя с постановление на Министерски съвет. Предстои предложението да бъде гласувано в пленарна зала.
Още Новини
Парламентът одобри окончателно второто удължаване на бюджета
Годишната инфлация в еврозоната е 1,9% през февруари 2026 г.
Свободните работни места в еврозоната са на ниво от 2,2% през четвъртото тримесечие на 2025 г.
Годишната инфлация в страната за февруари 2026 г. е 3,3%