Сливанията и придобиванията като алтернатива на инвестициите на зелено
Когато фирмите търсят експанзия на нови пазари, те обикновено обмислят две основни стратегии: инвестиции на зелено и сливания и придобивания (M&A). Докато инвестициите на зелено включват строителни операции от нулата, M&A предлага алтернатива чрез придобиване на съществуващи компании. Сливанията и придобиванията често представляват по-стратегически и ефективен подход – особено когато скоростта, навлизането на пазара и намаляването на риска са критични фактори.

Ако имате нужда от консултация при покупка/продажба на бизнес, може да направите запитване към него тук.
Кои са основните ползи от сливания и придобивания спрямо инвестиции на зелено?
По-бързо навлизане на пазара
Създаването на нов бизнес чрез инвестиции на зелено може да отнеме години поради регулаторни одобрения, строителство и процеси на наемане. За разлика от тях сливанията и придобиванията позволяват на компаниите незабавно да стъпят на нов пазар, намалявайки времето за излизане на пазара и ускорявайки генерирането на приходи.
По-нисък риск за навлизане на пазара
Проектите Greenfield носят присъщи рискове като непознати пазарни условия, регулаторни пречки и културни различия. Придобиването на утвърдена компания смекчава тези рискове чрез използване на съществуващите пазарни познания, взаимоотношения с клиенти и съответствие с нормативните изисквания.
Установена марка и клиентска база
Едно от ключовите предимства на M&A е придобиването на призната марка с лоялна клиентска база. Това елиминира скъпия и отнемащ време процес на изграждане на марка и придобиване на клиенти, което позволява на компанията да се съсредоточи върху операциите по скалиране на бизнеса.
Оперативна и разходна ефективност
Чрез сливания и придобивания бизнесът може да постигне синергии като споделени ресурси, намалени режийни разходи и подобрена ефективност на веригата за доставки. Според доклад на McKinsey успешните сделки за сливания и придобивания могат да доведат до намаляване на разходите с 5 – 10% в оперативните разходи.
Достъп до квалифицирана работна сила и технологии
Набирането и обучението на служители за предприятие на зелено може да бъде скъпо и отнема много време. Сливанията и придобиванията осигуряват незабавен достъп до опитни таланти, експертен опит в индустрията и собствени технологии, чието разработване от нулата ще отнеме години.
Въпреки че сливанията и придобиванията идват със своите предизвикателства като сложност на интеграцията и рискове от оценката, ползите често надвишават пречките. За компании, които се стремят към бързо разширяване с минимални рискове, M&A служи като убедителна алтернатива на инвестициите на зелено. Голяма част от българските семейни компании се притесняват да правят придобивания, особено в чужбина. В Крестън Булмар имаме голяма експертиза в тази област и мрежа от офиси в над 110 държави, което ни позволява да намерим подходящата компания за придобиване във всяка една точка на България или на света.
Още статии

Струва ли си да имате консултант по сливания и придобивания?

Какво да направите, когато получите непоискана оферта за покупка на вашия бизнес?

Как да определим стойността на една компания?

Защо семейните фирми се нуждаят от истински борд на директорите?

Пътят на Крестън БулМар

Suzuki – от тъкачни станове до мотоциклети и автомобили

Mastercard – някои неща не се купуват с пари, a за останалите има Mastercard

Dell Inc. – да започнеш бизнес от студентско общежитие

BAYER – една история между светлината и мрака

KIA – най-старата корейска автомобилна компания

Shell – от миди до петрол

Canon – лидер в сферата на фотографията

Siemens – световен пионер в електроинженерството... и не само

Procter & Gamble – създател на популярните пелени Pampers

General Electric - от крушката на Едисън до наши дни

Toyota – японската автомобилна марка, покорила света

Facebook и мисията за един по-отворен свят

BASF – компанията, изобретила стиропора и синтетичното индиго

Yahoo и най-тъжната сделка за 5 млрд. долара в историята на технологиите

Volkswagen – класика от Германия

BOEING – между авиацията, войната и космоса

FIAT – фамилията Аниели и мечтата за автомобил

ZARA – прясно изпечени дрехи
