Peugeot - от производител на триони, кафемелачки, велосипеди ... до автомобилен гигант

автор: Милен Николов публикувано на: 22.12.2023 прегледи: 2332 уникалност: 100%
Peugeot Logo

PSA Group, част от която е Peugeot, е основен френски автомобилен производител и холдингoва компания, създадена от сливането на Peugeot и Citroën през 1976 г. Това е един от най-големите производители на автомобили в Европа. Седалището на групата се намира в Париж.

Произходът на Peugeot датира от 1810 г., когато братята Жан-Пиер II и Жан-Фредерик Пежо създават леярна за стомана и започват да произвеждат различни стоманени продукти. Първият автомобил Peugeot е проектиран в семеен магазин, създаден през 1885 г. за производство на велосипеди и четириколесни превозни средства. През 1896 г. Арман Пежо създава компанията Société Anonyme des Automobiles Peugeot. Тя започва масово производство на автомобили през 1929 г. с представянето на модела 201. Успехът на този автомобил води до създаването на и други модели. Също така през 1953 г. Peugeot започва да произвежда моторизирани скутери, които се оказват изключително популярни.

По време на Голямата депресия Citroën SA изпада във финансови проблеми и е продадена през 1936 г. на Michelin. Тъй като финансовите проблеми на Citroën SA продължават, Peugeot придобива близо 40% дял от Citroën през 1974 г., а на следващата година поема пълната собственост. Като част от сделката е създадена нова компания майка, PSA (Peugeot Société Anonyme) Group. В допълнение към производството на автомобили и камиони PSA по това време е основен производител на велосипеди и мотоциклети.

През 2021 г. PSA Group се слива с Fiat Chrysler и се създава холдинговото дружество Stellantis NV.

Основатели на компанията

A person with a mustache and glassesDescription automatically generated
Арман Пежо, снимка: erih.net

Арман Пежо (1849 – 1915)

Арман Пежо, един млад и инициативен мъж с визия за бъдещето, превръща семейната металолеярна в една от първите автомобилни компании във Франция. Пежо е роден в богато семейство в Еримонкур, Франция. Фамилията Пежо управлява фабрики в източна Франция, които първоначално произвеждат пружини, инструменти, кафемелачки и шевни машини.

Младият Арман толкова е запленен от инженерството, че след като завършва Ecole Centrale в Париж, заминава на пътуване до Англия, за да изучава велосипедната индустрия в страната. След като се завръща във Франция, той и братовчед му Южен Пежо се присъединяват към семейния металообработващ бизнес на фамилията Пежо. Пежо прави така, че компанията да навлезе в производството на велосипеди и да се отклони традиционната изработка на инструменти. До 1882 г. Peugeot произвежда велосипеди, вдъхновени от английски модели.

Няколко години по-късно Peugeot започва да експериментира с парни двигатели. През 1889 г. на Световния панаир в Париж компанията представя триколка с парно задвижване На следващата година Peugeot заменя парата с бензин, за да създаде първото четириколесно превозно средство на Peugeot. Превозното средство се нарича квадрициклет от тип 2 и има двигател на Daimler. До 1891 г. Peugeot се превръща в утвърдена марка в развиващата се автомобилна индустрия.

Огромният успех на моторизираните превозни средства на Peugeot подтиква Арман да направи крачка напред, за да доразвие визията си. Амбициозният предприемач иска да увеличи производството, но братовчед му Южен има резерви с оглед на значителната инвестиция, която ще е необходима. Знаейки много добре, че това ще разгневи семейството му, но воден от мечтата си, Пежо създава своя собствена компания през 1896 г., наименувайки я Société Anonyme Des Automobiles Peugeot. Той построява фабрика в град Аудинкур, Франция, която да произвежда изключително автомобили с двигатели с вътрешно горене. Фабриката започва производство през 1897 г. със 125 работници, които първоначално завършват по една кола на седмица, но на следващата година правят по три на седмица, а до 1900 г. правят по десет на седмица. Излишъкът от автомобили води до някои финансови проблеми, но през 1905 г. Peugeot представя леката кола Bébé Peugeot, от която продава 400 броя през първата година от производството. Южен Пежо създава отделна компания, която Société Anonyme des Automobiles Peugeot на Арман придобива през 1910 г. Когато през 1913 г. Арман Пежо се пенсионира и се оттегля от ръководството на компанията, Peugeot е най-големият автомобилен производител във Франция, като произвежда 10 000 автомобила годишно.

През 1872 г. Арман Пежо се ожени за Софи Леони Фало и от брака си имат пет деца. Семейството е сполетяно от трагедия, като техният единствен син Реймон умира през 1896 г. В резултат на загубата на единствения си наследник от мъжки пол Пежо решава да обедини компанията си отново с тази на Южен през 1910 г. Арман Пежо умира през януари 1915 г.

Визията на Пежо за бъдещото на автомобилите го превръща в ключова фигура в историята на автомобилостроенето. Преодолявайки съпротивата и съмненията на близките си, той успява да реализира своята индустриална мечта – първо на национална, а след това и на международна сцена.

История, иновации и разрастване на компанията

Първата емблема на Пежо

 1810 г. - Началото на индустриалното приключение на Peugeot

Семейният бизнес е основан през 1810 г. от Жан-Фредерик и Жан-Пиер II Пежо по време на трансформацията на семейната хидравлична мелница в стоманодобивна на място, наречено Сус-Крате в община Еримонкур (Дубс). Различни клонове на семейството се занимават с разнообразни производства, но всички те са базирани на стоманата (инструменти, пружини, ребра за чадъри, рамки за корсети, мелнички за кафе, части за часовници, велосипеди и др.).

кафемелачка Пежо

 #1840 г. - Първата кафемелачка

Освен производството на инструменти и домакински уреди Peugeot стартира и производството на ютии. И накрая, за да отговори на непрекъснато нарастващото търсене, Peugeot разработва собствена кафемелачка, която смила зърната хомогенно, без да е необходимо нагряване, така че да не се променя вкусът на кафето.

 1886 г. - Първият велосипед

На 6 юни 1885 г. Арман Пежо предлага фабриката да започне производството на велосипеди в три формата. Големият двуместен модел му позволява да предложи ниска цена, като велосипедът е оборудван с две или три предавки, а едноместната или двуместната триколка допълват гамата. За да се постигне най-високо ниво на качество, Ернест Ригуло, смятан за един от най-добрите техници на компанията, е привлечен за разработването на моделите.

 1889 г. - Представено е 3-колесно превозно средство, задвижвано с пара

Арман Пежо показа първото автомобилно превозно средство с марка Peugeot по време на Световния панаир в Париж: задвижван от пара (некомерсиализиран) 3-колесен автомобил, проектиран съвместно с инженера Леон Серполе.

 1898 г. - Първата автомобилна фабрика

Веднага след като патентът за двигателя с вътрешно горене е регистриран през януари 1896 г., Арман Пежо се възползва от възможността и създава компанията Société Anonyme des Automobiles Peugeot с цел производството на автомобили. Той разработва автомобила сам, оставяйки Южен Пежо да работи с вече успешните продукти, включително производството на велосипеди. Арман има грандиозна визия и започва изграждането на автомобилната фабрика в Аудинкур, която ще остане в историята като първата фабрика в света, построена само за автомобили.

 1912 г. - Създаване на фабриката в Сошо

Разрастващият се автомобилен бизнес изисква все повече пространство и инфраструктура. Робeр Пежо обединява усилия с Луи Пежо, който притежава модерна леярна в равнините на Алан, близо до Монбелиар. Фабриката в Сошо е построена през 1912 г. и скоро там започват да се произвеждат камиони.

 1929 г. - Преход към масово производство

Добре подготвена и с уверена стъпка Peugeot преминава към масово производство с модела Peugeot 201. Той е резултат от продължително и внимателно проектиране и ще превърне фабриката в Сошо в най-модерния и най-печелившия автомобилен завод от края на 20-те години на миналия век. Първата съществена част от спецификации на модела е неговата цена: тя трябва да бъде възможно най-ниска, за да предложи на клиентите достъпно превозно средство. Моделът 201 е 4-местен седан, семпъл и здрав, модерен, но не екстравагантен. Разработван още от 1925 г., той е представен на автомобилното изложение в Париж през 1929 г. Въпреки кризата Робер Пежо може да се похвали, че докато производството на автомобили е спаднало с 38% в световен мащаб, Peugeot е увеличила производството си с 35%. Продажбите във Франция са нараснали с 40%. Това се дължи на доброто представяне на модела 201.

Peugeot 203
Peugeot 203
Peugeot 404
Peugeot 404

 1948 г. - Пускане в производство на модела 203: първият автомобил с моноблокова конструкция

Моделът 203 е първият автомобил на Peugeot, произведен след Втората световна война. Това e и първият модел с моноблокова конструкция, полусферична цилиндрова глава и V-образни клапани, както и първият модел на Peugeot, произведен в над половин милион бройки.

 1968 г. - Пускане на модела 404: радикално иновативен стил и оборудване

Обявен за „Автомобил на годината“ в Европа през 1969 г., моделът 504 е най-дълго произвежданият модел на Peugeot (3 700 000 броя от различни модификации, пуснати на пазара до 2006 г.). Предназначен за клиенти от средната класа, той също така е силно търсен в Африка и Южна Америка благодарение на своята издръжливост.

Peugeot 104
Peugeot 104

 1972 г. - Пускане на модела 104, който е с най-късия салон в света

Слоганът „Всичко от Peugeot в 3,58 м“, с който е рекламиран, обръща внимание на факта, че Peugeot 104 е най-малкият седан с четири врати в света.

 1975 г. - Придобиването на Citroën и създаването на групата PSA

През 1974 г. Peugeot купува 30% дял в Citroën, а през 1975 г. придобива компанията изцяло и създава групата PSA, след като френското правителство я субсидира със значителни финансови средства. По това време Citroën е във финансови затруднения, защото разработва твърде много радикално нови модели, които не са съобразени със собствените финансови ресурси. Някои от тях, по-специално Citroën SM и предприятието за роторни двигатели Comotor, се оказват нерентабилни.

Съвместната компания майка е групата PSA (Peugeot Société Anonyme), която има за цел да запази отделни идентичности както за марката Peugeot, така и за Citroën, като същевременно споделя общи инженерни и технически ресурси. След придобиването Peugeot за кратко контролира ценната състезателна марка Maserati, но се отказва от нея през май 1975 г. поради краткосрочни финансови проблеми.

модел 604
модел 604
модел 205
модел 205

 1979 г. - Пускане на модела 604: първият 6-цилиндров седан на Peugeot след модела 601

През тази година на пазара е пуснат моделът 604, който е символ на стил и класа. Автомобилът скоро започва да се използва от най-високопоставените държавни служители в цяла Европа. Моделът е задвижван от първия комерсиален турбодизелов двигател в Европа.

 1983 г. - Пускане на модела 205: „магическото число“

Моделът Peugeot 205 има решаваща роля за успеха на компанията. Той е два пъти световен рали шампион и печели два пъти международното рали „Париж – Дакар“. Peugeot 205 се превръща в най-продаваната кола във Франция и най-изнасяната френска кола изобщо.

модел 405
модел 405
модел 406 COUPÉ
модел 406 COUPÉ

Peugeot 206
Peugeot 206

 1987 г. - Пускане на 405

През тази година е пуснат в продажба моделът Peugeot 405, който представлява нов вид семеен автомобил. С него за втори път в своята история Peugeot печели наградата „Автомобил на годината“ в Европа през 1988 г.

 1997 г. - Пускане на модела 406 COUPÉ, проектиран от Pininfarina

През тази година компанията пуска на пазара друг емблематичен автомобил – 406 COUPÉ, който се радва на значителен интерес и днес е много търсен от колекционерите. Tова е и първото купе, създадено с дизелов двигател (2001 г.).

 1998 г. - Пускане на модела Peugeot 206, от който са произведени 7 326 029 бройки

Моделът 206 е трикратен световен рали шампион. Неговата версия CC (2000) лансира отново кабриолетното купе, което за първи път е представено от Peugeot през 1934 г.

Peugeot 3008
Peugeot 3008
Peugeot Partner
Peugeot Partner
Peugeot 208
Peugeot 208

 2016 г. - Пускане на Peugeot 3008

Ценен заради своя стил, интериорен дизайн и характеристики, новият Peugeot 3008 е избран за „Автомобил на годината“ през 2017 г. от жури от 58 европейски журналисти.

Това е първият награден SUV от създаването на наградата през 1964 г. и петият автомобил на Peugeot, обявен за „Автомобил на годината“ след 308 през 2014 г., 307 през 2002 г., 405 през 1988 г. и 504 през 1969 г.

 2019 г. - Peugeot Partner е избран за „Международен ван на годината“ за 2019 г.

Моделът разполага с две основни нововъведения: индикатор за претоварване и система за задно виждане, показваща околните обекти.

 2020 г. - Модел на Peugeot отново е обявен за „Автомобил на годината“

Новият Peugeot 208 е обявен за „Автомобил на годината“ за 2020 (в класация, изготвена от 60 журналисти от 23 европейски държави). Избран заради гамата си от двигатели (електрически, бензинови или дизелови), журито оценява високо също така неговия дизайн и вградените технологии. С тази награда Peugeot е една от първите три марки с най-много награди „Автомобил на годината“.

 2021 г. - Новото лице на Peugeot

Новият модел 308, който носи новия герб на марката, привлича със своя чар и елегантен дизайн, напреднала технология и ефективност. Гамата от двигатели включва два plug-in хибрида (със 180 или 225 к.с.) и предлага на клиентите възможността да избират между горивен или електрифициран режим на задвижване.

Моторни спортове

Peugeot участва в моторните спортове още от най-ранните години на компанията, като пет автомобила се включват в изпитанията „Париж – Руан“ през 1894 г., а един от тях, управляван от Леметре, завършва втори. Тези изпитания обикновено се считат за първото състезание по моторни спортове. Участието в различни събития продължава до Първата световна война. През 1912 г. Peugeot прави своя най-забележителен принос в историята на автомобилния спорт, когато една от колите на компанията, управлявана от Жорж Бойо, печели Гран При на Франция в Диеп. През 1913 г. Peugeot с подобен дизайн на колата от Гран При от 1912 г. печели Гран При на Франция в Амиен, както и състезание „Индианаполис 500“.

Компанията постига голям успех в международните ралита, по-специално с издръжливия Peugeot 504, силно развитите версии на Peugeot 205 със задвижване на четирите колела, както и с модела Peugeot 206. Рали автомобилът Peugeot 206 оказва значително въздействие върху световния рали шампионат, побеждавайки Subaru Impreza, Ford Focus и Mitsubishi Lancer – автомобили, които традиционно доминират в този спорт. Моделът 206 остава практически непобеден след няколко успешни години и е заменен със сравнително разочароващия Peugeot 307.

Peugeot печели титлата при производителите на Световния рали шампионат през 1985 и 1986 г. със своя Peugeot 205 T16. Компанията печели отново наградата при производителите през 2000, 2001 и 2002 г. с Peugeot 206. Също така Peugeot печели изтощителното рали „Париж – Дакар“ всяка година от 1987 до 1990 г.

През 90-те години компанията участва в състезанието „24 часа на Льо Ман“, печелейки го през 1992 и 1993 г. с модела Peugeot 905.

Компанията също е участвала в предоставянето на двигатели за отбори от Formula 1, по-специално за McLaren през 1994 г., Jordan през 1995, 1996 и 1997 г. и Prost за сезони 1998, 1999 и 2000 г. Активите на Peugeot във F1 са продадени на Asiatech в края на сезон 2000.

Еволюция на логото

Peugeot е френски автомобилен гигант, който е част от групата Stellantis и се занимава с производство на няколко вида транспортно оборудване. Това е най-старото предприятие в страната, което работи и до днес.

Създателят на известната марка е частна фабрика, притежавана в началото на XIX в. от семейство Пежо. Първоначално тя произвежда триони, след което се превръща в стоманолеярна. През 1896 г. компанията се разделя на две части, едната от които е Société des Automobiles Peugeot, която произвежда автомобили, а другата е Cycles Peugeot, която произвежда велосипеди и мотоциклети. През 1920 г. Société des Automobiles Peugeot отново се слива с Cycles Peugeot. Официалната регистрация на търговската марка се състои през ноември 1858 г. по инициатива на Емил Пежо (син на основателя).

Лого на Peugeot 1810-1850
1810-1850
Лого на Peugeot 1850-1889
1850-1889
Лого на Peugeot 1889-1910
1889-1910

 1810 – 1858 - Още от самото начало лъвът е в основата на логото, тъй като:

  • Той отбелязва мястото, където се е появил заводът за стомана, защото присъства на герба на община Валентини;
  • Той символизира издръжливостта на трионите, които компанията произвежда;
  • Крачещият хищник е доказателство за скоростта на рязане, стабилността и гъвкавостта на ножовете на Peugeot.

Специално за това художникът е изрисувал животното с изпъкнали мускули. Логото е само с два цвята: черно и бяло.

 1858 – 1889 - Художникът прави изображението на лъва по-релефно и изпъкнало, като добавя сенки в рисунката. Цветовата палитра все още е монохромна. През този период семейство Пежо официално регистрира като своя търговска марка лъва, който олицетворява скоростта и силата на велосипедите и мотоциклетите. Това се случва през 1858 г.

 1889 – 1910 - През този период компанията пуска първата си кола и преработва емблемата. Авторите коригират изображението на лъва: премахват агресивното изражение и мускулите, добавят реализъм към чертите, удължават опашката и боядисват върха на стрелата в черно.

Лого на Peugeot 1910-1927
1910-1927
Лого на Peugeot 1925 г
1925 г

 1910 – 1925 - В това лого изображението на ревящ лъв е представено като 3D фигура. Хищникът е станал обемен поради правилно разпределени сенки и акценти върху тялото. Животното гледа надясно и ръмжи заплашително, пускайки ноктите на лявата предна лапа, а с дясната притиска стрелата към камъка.

 1925 – 1936 - През този период компанията използва предишната версия, но без 3D ефект. Емблемата вече е плоска с цел лесно отпечатване. Черен правоъгълник покрива камъка, а под него е името на марката. Думата Peugeot е отпечатана с главни букви.

Лого на Peugeot 1936-1948
1936-1948
Лого на Peugeot 1948 г
1948 г
Лого на Peugeot 1950 г
1950 г

 1936 – 1948 - В това лого лъвът, напомнящ за по-ранните версии, е изобразен обърнат наляво и стоящ върху тясна стрела. Опашката на животното е взета от логото на 1889 г.; останалото е симбиоза от първите марки. Единствената разлика е класическият щит с рамка и тъмни ивици в долната част. Фонът е оцветен в жълто, щрихите, лъвът и околните детайли са оцветени в тъмносиньо.

 1948 – 1950 - В това лого лъвът е изправен на задните си крака и е с извадени нокти. Устата му е отворена и от нея се подава дълъг език.

 1950 – 1955 - След редизайна логото на Peugeot става много по-цветно и интересно. Художниците прерисуват картината, но запазват позицията на животното. Освен това царят на животните е превърнат в хералдически знак, тъй като гербовият щит с двойна широка рамка служи като фон.

Лого на Peugeot 1955-1960
1955-1960
Лого на Peugeot 1960 г
1960 г
Лого на Peugeot 1968 г
1968 г
Лого на Peugeot 1970 г
1970 г

 1955 – 1960 - В същото време е използвана друга версия – под формата на триъгълен щит с боядисани ъгли. В този вариант лъвът не е масивен, а грациозен, с тънки лапи и удебелени нокти. Опашката, както и преди, е повдигната и извита, наподобяваща цвете с пъпка и листа (хералдическа лилия). Над животното е изписана думата Peugeot.

 1960 – 1968 - В това лого дизайнерите се фокусират върху главата на лъва, за да подчертаят допълнително силата и издръжливостта на марката. Най-отгоре е името в класически дизайн.

 1968 – 1970 - През 1968 г. компанията значително променя стила на логото: сега то е доминирано от плътни щрихи, прецизни линии и остри ъгли. Триъгълният фон е заменен с квадратен, а лъвът прилича на египетско божество с правоъгълни уши и трапецовидни нишки на гривата. Хищникът ръмжи и показва зъби.

 1970 – 1975 - Жълтият лъв вече не е толкова страшен, колкото преди: има много извивки, плавни линии и малко остри ъгли и малки детайли. Името е със закръглен шрифт с малки букви, сякаш написано на ръка. Само ъглите на щита са остри.

Лого на Peugeot 1975 г
1975 г
Лого на Peugeot 1980 г
1980 г
Лого на Peugeot 1998-2002
1998-2002
Лого на Peugeot 2002-2010
2002-2010
Лого на Peugeot 2010-2021
2010-2021

Лого на Peugeot 2021-настояще 1975 – 1980 - Концепцията на логото отново претърпява значителни промени, като пропорциите са обърнати. Отгоре се появява малък лъв, изправен на задните си крака, а отдолу – огромната дума Peugeot. Монохромната палитра е запазена.

 1980 – 1998 - Лъвът, повтарящ очертанията от предходната емблема, получава бял контур и син фон. Под квадратчето е името на марката. Цветовете са само бяло и синьо.

 1998 – 2002 - Дизайнерите възприемат идеята, отразена в предишното лого. Но този път те правят лъва по-голям, балансирайки го с долния надпис, така че и хищникът, и текстът да изглеждат хармонично. Освен това се появява син квадрат, който замества фона.

 2002 – 2010 - В това лого дизайнерите комбинират хералдическия лъв и името на марката, поставяйки ги в един квадрат. Дясната страна на животното е с лека сянка.

 2010 – 2021 - В този период се използва емблема, стилизирана като метална фигура на животно. Въпреки че позата на лъва не се е променила, той е придобил антропоморфни черти. Цветът на емблемата е светъл и се състои от комбинация от бяло, сиво и синьо.

 2021 до днес - Изображението на емблемата не се различава много от една от по-ранните версии – различен е само шрифтът, с който е изписана думата Peugeot над главата на лъва.

Общественополезни цели на компанията

 Иновации и чисти технологии

От фазата на проектиране на автомобила до края на жизнения му цикъл екипите на Peugeot се стремят да ограничат въздействието му върху околната среда. В допълнение към спазването на стандартите за опазване на околната среда Peugeot си поставя за цел да има водеща роля в устойчивата мобилност и затова отделя значителни ресурси за намаляване на екологичния отпечатък на своите автомобили.

peugeot e-2008 allure-pack
peugeot e-2008

 Технологии, намаляващи потреблението и емисиите

Peugeot работи за оптимизиране на бензиновите и дизеловите двигатели (включително чрез внедряването в своите модели на стоп и старт устройства).

Технологията Hybrid4 позволява комбинирането на HDi дизелови двигатели и електрически двигатели в един автомобил.

Новите модели Peugeot e-208 и Peugeot e-2008 са 100% електрически с цел отговорно градско шофиране.

 Използване на „зелени“ материали

Групата PSA, част от която е Peugeot, възнамерява да бъде лидер в тази област със средно 30% вложени „зелени“ материали на превозно средство (рециклирани метали, полимери на основата на екологични материали и др.). Тези нови материали са подбрани в съответствие с изискванията за качество и безопасност.

PSA обръща особено внимание на използването на „зелени“ материали в полимерите. Това са рециклирани пластмаси, естествени влакна или биоматериали (полимери от възобновяеми материали). Използването им помага да се намалят пластмасите, произведени със суровини от изкопаем произход, като същевременно се диверсифицират дейностите на каналите за рециклиране на пластмаса.

 Използване на рециклирани материали

Peugeot използва в производството рециклирани материали/продукти, като техният дял постоянно се увеличава. Компанията продължава усилията за изпълнение на ангажимента си да произвежда превозни средства с 30% рециклирани или биоматериали и полага значителни усилия да използва повече рециклирани материали.

Рециклираните продукти трябва да отговарят на същите технически изисквания като необработените продукти. Рециклираните материали са за предпочитане, когато не оскъпяват продукта, а качеството им никога не е компрометирано. Висококачествените рециклирани материали понастоящем се използват както за скритите части на автомобилите Peugeot, така и за видимите. Целта е постигане на 95% степен на възстановяване на вложените материали и поне 85% повторно използване на части и рециклиране на материали.

 Сертификация по ISO 14001

Всички производствени предприятия на Peugeot са получили сертификат ISO 14001. Този стандарт от 1996 г. изисква заводите да наблюдават, контролират и измерват въздействието върху околната среда от производствените процеси. Персоналът непрекъснато се усъвършенства, като се включва в подходящи обучения за опазване на околната среда.

 Управление на отпадъци от сервизната дейност

Мрежата Peugeot се ангажира с четири основни критерия за управление на отпадъците:

  • Използване на одобрени организации за сортиране и събиране на отпадъци от превозни средства, генерирани от мрежата от сервизи при дейностите по поддръжка и ремонт;
  • Съответствие на дейностите на мрежата с националните и европейските разпоредби;
  • Пълна проследимост на отпадъците от превозни средства до рециклирането им;
  • Сортирането и събирането на отпадъци от дейностите по поддръжка и ремонт е организирано в съответствие с методите на Peugeot за управление на излезлите от употреба продукти.

Източници

Още статии

Volkswagen – класика от Германия

Volkswagen – класика от Германия

14 февруари 2024, 12:30 преглеждания 2471