Philips - уникалният производител на потребителска електроника

автор: Милен Николов публикувано на: 16.01.2024 прегледи: 1607 уникалност: 94%

Компанията Philips е водещ нидерландски производител на потребителска електроника, електронни компоненти, медицинско оборудване за образна диагностика, домакински уреди, осветително оборудване, както и компютърно и телекомуникационно оборудване.

Philips & Company е основана през 1891 г. от Фредерик Филипс и неговия син Джерард, който е бил инженер в англо-американското дружество Brush Electric Light Corporation Ltd. Джерард Филипс непрекъснато експериментира, за да подобри дълготрайността на електрическите крушки, като в същото време оптимизира производствените процедури. Неговият по-малък брат Антон Филипс по-късно се присъединява към компанията, добавяйки „търговски разум“, който е в основата на международната експанзия на Philips. Успехът на компанията е задвижван от технологиите, като тя се стреми към високо качество, а не към ниска цена.

Philips в миналото е била една от най-големите компании за електроника в света, но в момента се фокусира върху областта на здравните технологии, след като се освобождава от другите си подразделения. От 1997 г. основното ѝ седалище се намира в Амстердам.

Основните подразделения на Philips са три: Personal Health, Connected Care и Diagnosis & Treatment. Подразделението за осветителна техника е отделено като нова компания – Signify NV.

През годините Philips предлага основно потребителска електроника и електрически продукти (включително малки домакински уреди, самобръсначки, козметични уреди, електрически четки за зъби и кафемашини, смартфони, аудиооборудване, Blu-ray плейъри, компютърни аксесоари и телевизори, продукти за здравеопазване (включително скенери, ЕКГ оборудване, мамографско оборудване, оборудване за мониторинг, радиографско оборудване, оборудване за реанимационни зали, както и ултразвуково оборудване и оборудване за рентгенография).

Синовете на Филипс установяват автократичен стил на управление, но и създават традицията да се грижат за своите работници. Компанията Philips строи за тях жилища, училища и болници, а от 1900 г. нататък предоставя и безплатна медицинска помощ. Членове на семейство Филипс ръководят компанията до 1977 г. и имат голямо влияние в Нидерландия през 80-те години на XX в.

Основатели на компанията

Бенджамин Филипс
Бенджамин Филипс

 Бенджамин Фредерик Дейвид Филипс (1830 – 1900)

Бенджамин Фредерик Дейвид Филипс е роден на 1 декември 1830 г. в Залтбомел, Нидерландия. Той е баща на известните братя индустриалци Джерард и Антон Филипс. Бенджамин е осъществявал активна дейност в тютюневия сектор и е бил банкер в родния си град.

Първи братовчед на Бенджамин по майчина линия е известният комунистически политически философ Карл Маркс. Докато Карл Маркс и съпругата му Джени живеят в Лондон, те често разчитат на заеми, предоставяни им от Бенджамин.

През май 1891 г. Бенджамин, по-известен като Фредерик, основава заедно със сина си Джерард Филипс компанията Philips като семеен бизнес.

От 1891 до 1898 г. Фредерик Филипс отговаря за управлението на Philips & Co и е основен неин заемодател. Синът му Джерард е повишен през 1898 г. до съдружник в компанията. Фредерик Филипс умира през 1900 г. в родния си Залтбомел на 69-годишна възраст.

Джерард Филипс
Джерард Филипс

 Джерард Леонард Фредерик Филипс (1858 – 1942)

Джерард Леонард Фредерик Филипс е роден на 9 октомври 1858 г. в Залтбомел, Нидерландия. Той е нидерландски индустриалец и съосновател на компанията Philips. През 1912 г. Джерард и по-малкият му брат Антон Филипс преобразуват компанията в корпорация.

Заедно с баща си и с капитал, осигурен от последния, той създава през 1891 г. компанията Philips, която е базирана в сграда на стара фабрика в Айндховен. Основната им цел е да произвеждат крушки с нажежаема жичка и други електрически продукти. През 1894 г. към компанията се присъединява брат му Антон, който има търговски опит и насърчава продажбата на продуктите на компанията в други страни. До 1900 г. Philips е третият най-голям доставчик на електрически крушки в Европа.

Голяма част от последващия успех на компанията се основава на изследователската лаборатория, която Джерард Филипс създава през 1914 г. Производствената технология, използвана за крушки, може да се прилага и в други продукти. Компанията се развива през 20-те години на миналия век, за да се превърне в един от основните европейски производители на радиоприемници, произвеждайки един милион апарата до 1932 г. Въз основа на опита, натрупан в поддръжката на рентгенови апарати за воюващите армии по време на Първата световна война, от 1925 г. изследователският екип във Philips експериментира с телевизионни апарати, които трябва да бъдат един от основните продукти на компанията през 50-те години.

Джерард Филипс създава филантропска традиция в Айндховен, осигурявайки жилищни и здравни помощи за служителите и основавайки спортен клуб през 1913 г., чийто футболен отбор и до днес е много известен (PSV Eindhoven).

На 19 март 1896 г. Джерард Филипс се жени за Йохана ван дер Вилиген. Те нямат деца. Джерард умира на 26 януари 1942 г. (на 83 години) в Хага, Нидерландия.

История на компанията

Philips & Co е основана през 1891 г. в Айндховен, Нидерландия, от Фредерик Филипс и неговия син Джерард. Разпознавайки възможността за бизнес успех, предоставена от въвеждането на електричеството на масовия пазар, и вдъхновени от силния интерес на Джерард към науката и инженерството, двамата скоро замислят смел план, който е напълно в крак с времето: да произвеждат рентабилни и надеждни електрически крушки с нажежаема жичка.

Първото десетилетие на XX в. е време на драматични социални и икономически промени. В този период Philips става най-големият частен работодател в Нидерландия с над 2 000 служители. Докато масовата индустриализация набира скорост, Джерард и брат му Антон инвестират в осигуряване на жилища, здравеопазване и спорт, създавайки и налагайки култура на социална отговорност, която компанията продължава и до днес.

Признавайки стойността на научните изследвания за продуктовите иновации, първата изследователска лаборатория на Philips – известна като Philips Nat Lab – отваря врати през 1914 г. Ръководена от д-р Жил Холст, тя се стреми към най-високите стандарти на изследване, като се занимава с визионерски проекти, като напр. изследване на нововъзникващи технологии за осветление, за да се открият нови източници на светлина. Нейните пробиви в областта на рентгеновите тръби в крайна сметка маркират началото на участието на Philips в разработването на здравни технологии.

През 30-те години на миналия век Philips представя своята пионерска ротационна електрическа самобръсначка Philishave. Със своята ергономичност и атрактивен външен вид Philishave възвестява настъпването на ерата на продуктите за масовия потребител. Самобръсначката има незабавен успех и поставя началото на разработването на привлекателни и ориентирани към клиента продукти. От представянето ѝ през 1939 г. Philips е продавала средно по 700 Philishave на час.

След Втората световна война Philips Research разработва иновации за подпомагане на следвоенното възстановяване. Те включват използване на UV светлина за унищожаване на бактерии, тръбни флуоресцентни лампи, нови магнитни материали и керамика, слухови апарати, грамофони, както и намаляване на размера и модернизиране на технологиите за радиоапарати и самобръсначки. Най-значимото въведение обаче са телевизорите за масовия пазар.

На световното изложение Expo 1958, проведено в Брюксел, Philips е единствена сред мултинационалните компании, която получава собствен павилион. Известно като Le Poème Electronique, футуристичното пространство на Philips е палитра от цвят, звук и изображения, създавайки уникално изживяване за посетителите.

първия компактен стереокасетофон

В отговор на разрастването на попкултурата и увеличаване на покупателната способност на потребителите Philips се фокусира през 70-те години на XX в. върху това да направи своите технологии достъпни. Първият компактен касетофон – идеален за масовия пазар – има незабавен успех. Той поставя световен стандарт за запис на лента и е последван от първия компактен стереокасетофон, както и от автомобилни и преносими радиокасетофони.

През 1971 г. с настъпването на епохата на видеото Philips пуска първия видеорекордер (VCR). С видеорекордера и другите иновации Philips се задържа на водещо място в сектора на потребителските продукти.

През 80-те години на XX в. Philips e лидер в сектора на възникващите потребителски технологии. Нововъведенията включват оптичния диск LaserVision, оптичните телекомуникационни системи и, един от най-големите успехи на компанията, компактдиска (CD) – разработен съвместно със Sony.

Тъй като технологиите стават все по-сложни и навлизат във всеки аспект на живота, през 90-те години на миналия век се появяват продукти, предназначени да бъдат по-лесни и по-удобни за използване и да осигуряват по-приятно изживяване. Philips възприема ориентиран към човека подход при дизайна на продуктите, наречен „дизайн за цял живот“, който хармонизира и интегрира всички аспекти, подобрявайки изживяването и производителността за клиентите.

В началото на XXI в. Philips се превръща във водещ производител в сектора на здравните технологии. Компанията си поставя за цел да подобри живота на 2,5 милиарда души годишно до 2030 г. Днес компанията предлага иновативни технологични решения във всички области на здравните грижи.

Иновации и разрастване на компанията

През 1895 г., след трудни първи години и достигане почти до фалит, във Philips започва да работи Антон, по-малкият брат на Джерард. Въпреки че е получил диплома по инженерство, Антон започва работа като търговски представител. Скоро той допринася за развитието с много полезни бизнес идеи. С пристигането на Антон семейният бизнес започва да се разраства бързо, което води до основаването на Philips Metaalgloeilampfabriek NV в Айндховен през 1907 г., последвано през 1912 г. от основаването на Philips Gloeilampenfabrieken NV. След като Джерард и Антон Филипс променят семейния си бизнес, основавайки корпорацията Philips, те полагат основите на по-късната електронна мултинационална компания.

През 20-те години на миналия век компанията започва да произвежда и други продукти, като например вакуумни тръби. През 1939 г. тя представя своята електрическа самобръсначка Philishave (продавана в САЩ с марката Norelco). В началото на 30-те години на миналия век Philips проектира също и радио с вграден високоговорител под името Chapel.

 Радио Philips - На 11 март 1927 г. Philips започва да звучи в ефир с късовълновата радиостанция PCJJ (по-късно преименувана на PCJ), към която през 1929 г. се присъединява станцията PHOHI (Philips Omroep Holland-Indië). PHOHI излъчва на холандски за Холандската Източна Индия (сега Индонезия), докато PCJJ излъчва на английски, испански и немски за останалия свят.

Излъчванията от Нидерландия са прекъснати от германската инвазия през май 1940 г. Германците завземат предавателите в Huizen, за да ги използват за пронацистки предавания.

Радио Philips е погълнато малко след края на германската окупация, когато двете му късовълнови станции са национализирани през 1947 г. и преименувани на Radio Netherlands Worldwide.

 През Втората световна война - На 9 май 1940 г. директорите на Philips научават, че германската инвазия в Нидерландия ще се състои на следващия ден. След като се подготвят, Антон Филипс, неговият зет Франс Отен и други членове на семейство Филипс бягат в Съединените щати, като вземат със себе си голяма част от капитала на дружеството. Управлявайки от САЩ компанията, която тогава носи името North American Philips Company, те успяват да се задържат в бизнеса през цялата война. В същото време компанията е преместена (на хартия) в Холандските Антили, за да не попадне в ръцете на американците.

Фриц Филипс, син на Антон, е единственият член на семейството на Филипс, който остава в Нидерландия. Той спасява живота на 382 евреи, като убеждава нацистите, че без тази работна ръка производственият процес във Philips не може да функционира. През 1943 г. той е задържан в лагер за интерниране на политически затворници във Вугт за няколко месеца, тъй като стачка във фабриката му води до спад в производството.

 1945 – 2001 - След края на войната компанията е преместена обратно в Нидерландия, като се базира отново в Айндховен. През 1949 г. тя започва да продава телевизори. През 1950 г. е създадено дружеството Philips Records.

През 1963 г. Philips представя компактната аудиокасета, която е изключително успешна. Компактните касети първоначално са били използвани от офис стенографи и професионални журналисти като средство за записване на звук при диктуване. Тъй като качеството на звука е по-добро, касетите започват да се използват и за запис на звук (музика) и се превръщат във втория масово използван носител на запис наред с виниловите плочи, използвани за продажба на записана музика.

Philips представя първата комбинация от преносимо радио и касетофон, която е рекламирана като radio recorder, а днес е по-известна като boom box. По-късно касетата се използва в телефонни секретари, включително е разработена специална форма на касета, при която лентата се навива в безкраен цикъл. C-касетата е използвана като първото устройство за масово съхранение за ранните персонални компютри през 70-те и 80-те години на XX в. С модела Mini-Cassette Philips намалява размера на касетата за професионални нужди, въпреки че тя не е толкова успешна, колкото тази на Olympus Microcassette.

През 1972 г. Philips пуска първия в света домашен видеорекордер в Англия, N1500. Неговите относително обемисти видеокасети могат да записват 30 или 45 минути. По-късно са предложени и видеокасети, позволяващи 1 час запис. В отговор на конкуренцията в лицето на модела Betamax на Sony и групата от компании, произвеждащи видеокасети по стандарта VHS, Philips представя системата N1700, която позволява два пъти по-дълъг запис. За първи път една видеокасета позволява запис на 2-часов филм. Концепцията бързо е копирана от японските производители, които продават своите видеокасети на значително по-ниска цена. Philips прави последен опит за нов стандарт за видеорекордери със системата Video 2000, която работи с ленти, които могат да се използват от двете страни и позволяват 8 часа общо време за запис. Тъй като Philips продава своите системи само по стандарта PAL и само в Европа, а японските производители продават в световен мащаб, предимствата на японците в мащаба се оказват непреодолима конкуренция и Philips оттегля системата V2000 и се присъединява към VHS стандарта.

Philips разработва диска LaserDisc в началото за продажба на филми, но забавя търговското му пускане поради опасения, че той може да намали продажбите на видеорекордери. По-късно Philips се присъединява към работата на дружеството MCA, за да пусне първия комерсиален лазерен диск и плейъри за него. През 1982 г. Philips обединява усилия със Sony, за да пусне на пазара компактдиска – този формат се развива в DVD и по-късно в Blu-ray, които Philips пуска заедно със Sony съответно през 1997 и 2006 г.

През 1991 г. името на компанията NV Philips Gloeilampenfabrieken е променено и става Philips Electronics NV. В същото време американското дружество North American Philips е официално закрито и в САЩ е създадено ново корпоративно подразделение, което носи името Philips Electronics North America Corp.

През 1997 г. компанията решава да премести централата от Айндховен в Амстердам, както и да промени корпоративното име на Koninklijke Philips Electronics NV. Преместването приключва през 2001 г. Първоначално компанията се помещава в Rembrandt Tower, но през 2002 г. се премества отново, този път в Breitner Tower. Дружествата Philips Lighting, Philips Research, Philips Semiconductors и Philips Design продължават да са базирани в Айндховен. Philips Healthcare е със седалище както в Бест, Нидерландия, така и в Андовър, Масачузетс, САЩ.

През 2000 г. Philips купува Optiva Corporation, която произвежда електрическите четки за зъби Sonicare. Компанията е преименувана на Philips Oral Healthcare и става дъщерно дружество на Philips DAP.

 2001 – 2011 - През декември 2005 г. Philips иска да продаде или отдели своето подразделение за полупроводници. На 1 септември 2006 г. в Берлин е обявено, че името на новата компания, създадена от подразделението, ще бъде NXP Semiconductors. На 2 август 2006 г. Philips сключва споразумение за продажба на контролния дял от 80,1% в NXP Semiconductors на консорциум от частни инвеститори, състоящ се от Kohlberg Kravis Roberts & Co., Silver Lake Partners и AlpInvest Partners. На 21 август 2006 г. Bain Capital и Apax Partners обявяват, че са подписали окончателни ангажименти за присъединяване към консорциума за придобиване. Сделката е завършена на 1 октомври 2006 г.

През 2006 г. Philips закупува компанията Lifeline Systems, която е базирана във Фрамингам, Масачузетс. През август 2007 г. Philips придобива американската компания Ximis, Inc., която да подпомогне нейния отдел за медицинска информатика. През октомври 2007 г. Philips закупува лиценз за портфолио от микропроцесорни патенти на Moore от The TPL Group.

На 21 декември 2007 г. Philips и Respironics, Inc. обявяват окончателно споразумение, съгласно което Philips закупува всички останали акции на Respironics за 66 щатски долара на акция или обща цена от около 3,6 милиарда евро (5,1 милиарда щатски долара) в брой.

На 21 февруари 2008 г. Philips придобива компанията VISICU. VISICU е създателят на концепцията за eICU – използване на телемедицина от централизирано съоръжение за наблюдение и грижа за пациенти в интензивно отделение.

Лабораторията по физика на Philips започва да ограничава дейността си в началото на XXI в., тъй като компанията престава да се опитва да бъде иновативна в потребителската електроника чрез фундаментални изследвания.

 2011 до наши дни - През януари 2011 г. Philips придобива активите на индийската компания Preethi, която е специализирана в производството на кухненски уреди.

Поради спад през третото тримесечие на 2011 г. на нетната печалба с 85% Philips обявява съкращаване на 4 500 работни места, за да приложи част от схемата за намаляване на разходите на стойност 800 милиона евро (1,1 милиарда долара), да увеличи печалбите и да постигне финансовата си цел.

През март 2012 г. Philips обявява, че ще продаде или ще прехвърли на TPV Technology своя отдел за производството на телевизори.

През 2011 г. компанията отчита загуба от 1,3 милиарда евро, но през първото и второто тримесечие на 2012 г постига нетна печалба. Въпреки това ръководството иска съкращаване на разходите с 1,1 милиарда евро.

На 5 декември 2012 г. Philips и няколко други големи компании са глобени от органите на ЕС за участие в два картела, действали близо десетилетие. Компаниите са обвинени, че са договаряли цените на електроннолъчевите тръби за телевизори.

На 29 януари 2013 г. Philips обявява, че ще продаде своите отдели за аудио и видео на базираната в Япония компания Funai Electric за 150 милиона евро, като се планира отделът за аудио да премине към Funai през втората половина на 2013 г., а този за видео – през 2017 г. В рамките на сделката Funai ще заплаща редовна лицензионна такса на Philips за използването на марката Philips. Споразумението за покупка е прекратено от Philips през октомври поради нарушение на договора.

През април 2013 г. Philips обявява сътрудничество с Paradox Engineering за реализацията и внедряването на „пилотен проект“ за мрежово свързани решения за управление на уличното осветление в Сан Франциско. Проектът е одобрен от Комисията за обществени услуги в Сан Франциско (SFPUC).

През 2013 г. Philips премахва думата Electronics от името си и става Koninklijke Philips NV.

На 28 април 2014 г. Philips обявява намерението си да продаде своята дъщерна компания Woox Innovations (за потребителска електроника) за 135 милиона щатски долара на Gibson Brands.

През февруари 2015 г. Philips придобива Volcano Corporation, за да засили позициите си в неинвазивната хирургия и образната диагностика. През юни 2016 г. Philips отделя своето подразделение за осветление, за да се съсредоточи върху отдела за здравеопазване. През юни 2017 г. Philips обявява, че ще придобие базираната в САЩ Spectranetics Corp, производител на устройства за лечение на сърдечни заболявания, за 1,9 милиарда евро (1,68 милиарда британски лири), разширявайки бизнеса си в сектора на образната диагностика.

През май 2016 г. отделът за осветление на Philips, Philips Lighting, е отделен и става независима публична компания, наречена Philips Lighting NV.

На 18 юли 2017 г. Philips придобива TomTec Imaging Systems GmbH.

През 2018 г. вече независимата компания Philips Lighting NV е преименувана на Signify NV. Въпреки това тя продължава да произвежда и продава продукти с марката Philips, като например LED крушките с промяна на цвета Philips Hue.

През 2023 г. компанията обявява, че ще съкрати 6 000 работни места по целия свят през следващите две години, след като отчита 1,6 милиарда евро загуби през финансовата 2022 г. Съкращенията са в допълнение към съкращаването на 4 000 служители, обявено през октомври 2022 г.

През август 2023 г. италианската фамилия Аниели (собственик на Fiat) закупува дял от 15% във Philips. Сделката е на стойност от приблизително 2,6 милиарда евро.

1938 – 1968

Еволюция на логото

Philips е търговска марка на международния концерн Koninklijke Philips NV. Днес това е голям международен конгломерат, произвеждащ електрическо оборудване. Приоритетният фокус на дейността е върху модерните медицински устройства и свързаните с тях продукти. Седалището на компанията е в Амстердам.

Philips започва дейност през 1891 г., но първото известно лого датира чак от 1938 г. То се основава на по-ранна версия, представена около 1925 г. Емблемата е с лъскави четирилъчеви звезди (които се свързват с електрическата светлина) и с вълнообразни ивици (които се свързват с звуковите вълни, движещи се във въздуха).

 1938 – 1968 - Едно от старите лога на Philips има необичайна форма: вертикален правоъгълник (отгоре) плавно преминава в кръг (отдолу), образувайки златист правоъгълник. На този фон са изобразени следните елементи: син хоризонтален правоъгълник с надпис PHILIPS и червен кръг с три вълнообразни линии и четири звезди.

1968 – 2013
2013 до днес
 

 1968 – 2013 - В този период надписът Philips е изваден извън графичния символ, като е поставен вдясно или вляво от него. Характерна особеност на логото е, че се използват само два цвята – бял и черен.

 2013 до днес - Разработчиците леко променят шрифта, правейки буквите L и S със скосени краища. Графичният символ е с обърнати цветове – в него черното става бяло, а бялото става черно. Поради това емблемата е по-изразителна и привлекателна.

съвременното лого
съвременното лого с графичен елемент

На фона на старите лога на Philips съвременната версия на логото изглежда строга и изчистена. В него няма нищо излишно – само името на компанията, проектирано в духа на минимализма.

В друга версия в логото присъства и графичният елемент, който е разположен вляво от надписа.

Общественополезни цели на компанията

Philips се ангажира с набор от ключови ангажименти във всички екологични, социални и управленски измерения, които ръководят изпълнението на стратегията на компанията. Тя, от своя страна, включва амбициозни цели и подробни планове за действие.

 Екологично измерение -

До 2025 г. Philips:

  • Ще постигне и ще поддържа в своите операции въглеродна неутралност, както и ще използва 75% възобновяема енергия. Също така тя ще намали емисиите на CO₂ в цялата верига на стойността в съответствие със сценария за ограничаване на глобалното затопляне до 1,5 °C (въз основа на научнообосновани цели);
  • Ще генерира 25% от своите приходи от кръгови продукти, услуги и решения, ще предлага замяна на цялото професионално медицинско оборудване и ще полога усилия за отговорна промяна на предназначението на продуктите;
  • Ще внедри кръгови практики във всички обекти и ще сведе депонирането на отпадъци до нула;
  • Се ангажира, че всички въведени нови продукти ще изпълнят фирмените изисквания за екодизайн, като продуктите с маркировка „Eco-Heroes“ ще представляват 25% от приходите;
  • Ще работи със своите доставчици, за да намали отпечатъка върху околната среда на своята верига за доставки в съответствие със сценария за глобално затопляне от 1,5 °C (въз основа на научнообосновани цели);
  • Се ангажира да работи с всички заинтересовани страни и други компании, за да стимулира усилията за устойчивост, насочени към Целите на ООН за устойчиво развитие.

 Социално измерение

  • Philips се стреми да подобри здравето и благосъстоянието на 2 милиарда души годишно до 2025 г., включително на 300 милиона души в общности с недостатъчно здравно обслужване;
  • Компанията се стреми да бъде най-доброто място за работа за нейните служители, като предоставя възможности за учене и развитие, възприема многообразието и приобщаването и осигурява безопасна и здравословна работна среда;
  • Чрез програмата за развитие на доставчиците ще бъде подобрен животът на 1 000 000 работници във веригата за доставки до 2025 г.;
  • Компанията подкрепя общностите, в които работи, например чрез доброволчество, стажове и STEM (наука, технологии, инженерство, математика) инициативи. Тя допринася за фондацията Philips, която има за цел да осигури достъп до качествено здравеопазване за общности в неравностойно положение;
  • Компанията разглежда данъчни плащания като принос към общностите, в които работи, и като част от процеса на създаване на социална стойност.

 Управленско измерение

  • Управленската структура на Philips съчетава отговорно лидерство и независим надзор;
  • Компанията се ангажира да предоставя продукти, услуги и решения с най-високо качество, съответстващи на всички приложими закони и стандарти;
  • Политиката за възнаграждения е предназначена да насърчава служителите да изпълняват целите и стратегията на компанията и да създават стойност за заинтересованите страни, както и да ги мотивира и задържа;
  • Philips гарантира етично поведение чрез Общи бизнес принципи, включващи солидна рамка за съответствие и докладване;
  • Управлението на риска е предназначено да осигури разумна увереност, че стратегическите и оперативните цели са изпълнени, законовите изисквания са спазени и целостта на отчетите на компанията и свързаните с тях оповестявания са защитени;
  • Компанията е прозрачна относно своите дейности, резултати и приноси към обществото (напр. данъчно отчитане) и поддържа контакт с акционери, клиенти, бизнес партньори, правителства и регулатори чрез различни платформи.

Източници

Още статии

Volkswagen – класика от Германия

Volkswagen – класика от Германия

14 февруари 2024, 12:30 преглеждания 2471